سریعترین راه کاهش درد کمر در بارداری

سریعترین راه کاهش درد کمر در بارداری

گرما، سرما يا ماساژ نيز ممكن است به آرامش و تسكين درد شما كمك كنند. مي توانيد از يك كيسه آب گرم براي گرم كردن يا كيسه اي يخ براي سرد كردن كمر استفاده كنيد؛ برخي با گرما و عده اي هم با سرما از درد راحت مي شوند.

کاهش درد کمر در بارداری

سریعترین راه کاهش درد کمر در بارداری

 




كمر درد دوران بارداري اتفاقي عجيب و دور از انتظار نيست و تقريباً همه خانم ها از آن شكايت دارند، اما نبايد آن را ناديده گرفت. همچنين خوب است بدانيد هميشه هم لازم نيست آن را تحمل كنيد؛ گاهي مي شود از بروز آن پيشگيري كرده يا آن را بهبود بخشيد. در اين نوشتار به برخي شيوه هايي كه در تسكين و بهبود درد موثر است، اشاره مي كنيم.

تسكين كمردرد دوران بارداري
    • سعي كنيد بدن را در وضعيتي مناسب حفظ كنيد. به دليل اين كه همزمان با رشد بچه وضعيت بدن نيز تغيير مي كند، ممكن است براي راحت تر بودن، شما هم وضعيتي نامناسب به بدنتان بدهيد. درحالي كه براي كاهش درد بايد مطمئن باشيد در وضعيتي مناسب قرار داريد. بهتر است راست و مستقيم بايستيد و قفسه سينه خود را به سمت بالابكشيد. همچنين دقت كنيد شانه هايتان عقب بوده و رها باشند. اگر قرار است مدت زماني طولاني بايستيد، بهتر است يك پاي خود را روي چهارپايه اي كوچك استراحت دهيد. همچنين بايد هنگام نشستن دقت كنيد. براي نشستن صندلي اي را انتخاب كنيد كه پشت و كمر شما را حفظ كند. مي توانيد از بالشي كوچك نيز در قسمت پايين كمر استفاده كنيد. دقت داشته باشيد كه قسمت فوقاني كمر و گردن نيز بايد راحت و مستقيم باشد.
    • كفشي با پاشنه هاي كوتاه و قوس مناسب بپوشيد. همچنين شلواري مخصوص دوران بارداري تهيه كرده و از آن استفاده كنيد. كفش و شلوار مناسب هم مي توانند در ايجاد يا كاهش درد موثر باشند.
    • وقتي مي خواهيد جسم كوچكي را بلند كنيد، آرام نشسته و با كمك پاها اين كار را انجام دهيد. هيچ وقت از كمر خم نشده و به كمك پشت و كمر جسم را بلند نكنيد. در ضمن محدوديت هاي خود را بشناسيد؛ به اين معني كه اگر جسم سنگين است از ديگران كمك بخواهيد.
    • بهتر است به پهلو بخوابيد و يك يا هر دو زانوي خود را خم كنيد. مي توانيد بالشي بين زانوها قرار داده و يك بالش ديگر هم زير شكمتان بگذاريد.
    • گرما، سرما يا ماساژ نيز ممكن است به آرامش و تسكين درد شما كمك كنند. مي توانيد از يك كيسه آب گرم براي گرم كردن يا كيسه اي يخ براي سرد كردن كمر استفاده كنيد؛ برخي با گرما و عده اي هم با سرما از درد راحت مي شوند. مالش دادن پشت و كمر نيز در كاهش درد موثر است. البته بهتر است از كسي بخواهيد اين كار را براي شما انجام دهد يا از فردي متخصص در اين زمينه كمك بگيريد.
    • فعاليت بدني منظم به داشتن بدني مقاوم كمك كرده و در نتيجه درد را كاهش مي دهد. بنابراين مي توانيد ورزش هايي ملايم مانند پياده روي يا شنا را انتخاب كرده و ادامه دهيد؛ البته فراموش نكنيد كه ابتدا بايد با پزشك خود در اين زمينه مشورت كنيد.

مترجم: نيلوفر اسعدي بيگي
برگرفته از: Mayoclinic

منبع: روزنامه جام جم

نظرات بییندگان :