جلوگیری از سقط جنین

جلوگیری از سقط جنین

شیافی به نام سیکلوژست درست ده که برای کسانی که احساس میشه حاملگی ناموفقشون به علت نارسائی در تولید هورمون زنانه و مخصوصا پروژسترون نیمه دوم فاز تخمک گذاری

جلوگیری از سقط جنین

بچه

مصرف قرص هاي استروئيدي به هنگام تلاش براي باردار شدن، مي تواند خطر سقط جنين را در شماري از زنان كاهش دهد.
پژوهشگران دانشگاه ليورپول با بيان اين مطلب در كنفرانس اروپايي بارداري در كشور دانمارك، تصريح كردند: استروئيد ها قادرند فعاليت سلول هاي ايمني بدن انسان را بلوك كنند و به اين ترتيب مي توانند از نقش اين سلول ها در سقط جنين برخي از زنان جلوگيري به عمل آورند.
به گفته آنان، سلول هاي دستگاه ايمني در شماري از زنان باردار، به سوي جنين هجوم مي برند و جايگزيني آن را در ديواره رحم متوقف مي كنند.
تحقيقات پيشين نيز نشان داده بود شمار برخي از سلولهاي سيستم ايمني موسوم به سلول هاي طبيعي كشنده (NK) در رحم زناني كه از عود مجدد سقط جنين رنج مي برند، بيش از ساير زنان باردار است.
هم اكنون، 2 درصد از زناني كه در سن بارداري قرار دارند، دچار اين مشكل هستند و از آن رنج مي برند.

شیافی به نام سیکلوژست درست شده که برای کسانی که احساس میشه حاملگی ناموفقشون به علت نارسائی در تولید هورمون زنانه و مخصوصا پروژسترون نیمه دوم فاز تخمک گذاری هست.. استفاده میشود

اگر شما هم از آن دسته زنانی هستید که در گذشته دچار سقط جنین شده‌اید یا بنا به گفته دکتر، جز حاملگی‌های پرخطر هستید، ممکن است طی حاملگی مجدد نیز دچار سقط جنین شوید.
 
برای پشت سر گذاشتن زایمان بی خطر و موفق روانشناسان طی مقاله‌ای با عنوان "How to Prevent Miscarriage" چندین راهکار پیشنهاد کرده‌اند که البته پیش از به کار بستن آنها با پزشک خصوصیتان مشورت کنید.
- غذای سالم بخورید: رژیم غذایی مغذی را دنبال کنید که جذب چربی را کاهش داده و غنی از میوه و سبزیجات باشد.

-   آب بنوشید: نوشیدنی‌های شیرین و کافئین‌دار و الکلی را با آب جایگزین کنید. مصرف معمول چای یا قهوه طبق نظر پزشک منعی ندارد اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

- داروهای خود را به طور دقیق مصرف نمایید: در صورت عدم مصرف داروهای تجویزی، ممکن است سلامت جنین خود را به خطر بیندازید.

- تذکرات پزشک را جدی بگیرید: استراحت کنید و از کشیدن سیگار خودداری کنید. علائم غیر معمول را به پزشک خود بگویید. آزمایشات خونی و سایر تست‌های مورد نیاز را به موقع انجام دهید.

- در ورزش میانه روی کنید: در صورت تایید پزشک، پیاده روی 30 الی 40 دقیقه در روز مفید است. 20 دقیقه هوای تازه به ویژه صبح هنگام یا عصر و بدون آفتاب سوختگی برای سلامتی شما موثر است.

- نگران نباشید: روابط اجتماعی خود را افزایش دهید و دفترچه خاطراتی از احساسات دوران بارداری خود تهیه نمایید. آرامش روانی می‌تواند بارداری ایمن و سالم شما را تضمین کند.

- بیاموزید: تمام اطلاعات مربوط به بارداری و بدن خود را یاد بگیرید. در کلاس‌های مراقبت‌های زایمان و کودک شرکت نمایید.

- استراحت کافی داشته باشید: هشت ساعت خواب شبانه و چرت عصرگاهی را برای خود و به ویژه در سه ماهه اول بارداری در نظر بگیرید و از انجام کارهای سخت بپرهیزید.

- سخت گیر نباشید: از بالارفتن از نردبان و انجام ورزش‌های دشوار خودداری کنید. کف حمام را با پوشش‌های غیر لغزنده بپوشانید.

شما می‌توانید با دنبال کردن این راهکارهای ساده بارداری خود را مدیریت کنید و از بودن در کنار همسر و جنین خود لذت ببرید و در ضمن فراموش نکنید که مراجعه منظم به پزشک خود، از ملزومات این دوره است.

نظرات بییندگان :